Journey-to-date - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Sanne Wit - WaarBenJij.nu Journey-to-date - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Sanne Wit - WaarBenJij.nu

Journey-to-date

Door: sannedance4life

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Maart 2011 | Nederland, Hellevoetsluis

Het is weer tijd voor een update'je!

Ik ben helemaal ingeent om weg te gaan, maar waar gaan we nu precies heen?
Dat zal ik jullie vertellen!
Volgende week zondag vertrek om rond 6 uur van m'n huisje in Hellevoetsluis en zullen we koers zetten naar Schiphol, Amsterdam. Waar we om 8 uur afgesproken hebben voor de Starbucks, die ga ik dan absoluut nog eventjes snel meepikken!

Om 11.15 vlieg ik naar Nairobi, Kenia waar ik, verwacht, om 20.15 aankom! Hier worden we opgehaald door de mensen van het Wildebeest camp in Nairobi, en misschien hebben we dezelfde avond al een ontmoeting met de mensen van dance4life Kenia.

Op de maandag gaan we in Nairobi agents4change uit Kenia ontmoeten, dit zijn scholieren die zich net als Eline en mij hebben ingezet voor dance4life. Dit zullen rond de 30 agents4change zijn! Ik wil jullie hiervoor vragen of jullie mooie foto's hebben van Hellevoetsluis en omstreken, en die naar mij door willen sturen. Het leek ons erg leuk om de mensen daar laten zien hoe het er bij ons is!

De volgende dag gaan we vroeg weg, want om 8.25 gaat de vlucht naar Lilongwe, Malawi. Om 12.15 komen we dan verwacht aan in Lilongwe en dan vertrekken we naar Mubaya camp, waarschijnlijk ontmoeten we deze dag al mensen van NOVOC en nemen we ons programma nog even uitgebreid door!

En dan word het nog spannender, we checken uit bij Mubaya camp en we vertrekken naar Namitete. Hier gaan we gedurende 2 nachten en 3 dagen naar het project CHOC, Consol Home for Orphan Children, ik heb het zelf proberen te googlen. Maar het is moeilijk te vinden, maar jullie kunnen natuurlijk even op google maps kijken, dan krijgen jullie vast een idee! Hier in Namitete gaan we de community helpen, met eten maken, klusjes doen, schoonmaken, noem het maar op! We zullen ook hier slapen, eten, alles.

Vrijdag gaan we terug naar Lilongwe, maar we weer inchecken bij Mubaya camp.De volgende dag bezoeken we het project; 'ministry of hope'. Wat dit precies is weet ik nog niet, dus ik laat me daardoor verrassen! 's avonds hebben wij een afscheidsdiner.

Zondag ga ik dan weer naar huis, met een tal van ervaringen rijker. Maandagochtend om 05.40 ben ik dan weer in Nederland!
-------------------------------------
Gister hebben we dan de voorlichtingsavond gehad, in Amsterdam. De groep waarmee we gaan lijkt me hartstikke leuk. Eline en ik hebben elkaar gister dan toch ook eindelijk ontmoet! Mijn reisgezelschap bestaat uit;

- Jeroen en Janine, zij hebben samen (Als ik het goed zeg) 114 mobiele telefoons ingezameld voor dance4life tijdens de actie van radio538. En hiermee hebben zij de reis gewonnen! Wat mijn ouders vooral erg fijn vonden te horen was dat Janine verpleegster is, en ik denk dat we dit stiekem allemaal heel erg fijn vinden!

- Barry Paf, een van de ambassadeurs van dance4life Nederland en DJ bij radio538.

- Eline, Eline en ik zijn de twee scholieren uit Nederland die allebei op onze eigen manier de plek hebben verdiend om mee te mogen! Ik vond het echt heel erg leuk om haar gister eindelijk te ontmoeten. We gaan samen immers heel veel mee maken en zijn toch elkaar soulmates tijdens de reis!

- Maartje en Eva, zij zijn onze 'journalisten-on-tour' . Zij gaan mooie beelden vastleggen van de reis zodat dance4life deze weer kan gebruiken! En natuurlijk ook dat ik jullie allemaal alles kan laten zien! Eva is ook nog de trainer van de dance4life tourteams.

- Annelieke, Marijn en Anouk, de projectcoordinator, eventmanager en directeur van dance4life.


Na gister dan iedereen ontmoet te hebben en helemaal alles te weten van de reis, zie ik hun over 11 dagen weer op schiphol!

Eline, Barry en ik krijgen ook nog een eigen camera, zodat we ook zelf een filmverslag kunnen maken!

MAAR!
Wat ik dus aan jullie allemaal wil vragen, of jullie nog spullen hebben die ik mee kan en mag nemen naar Malawi. Denk bijvoorbeeld aan voetballen, springtouwen, ballonnen, pennen etc. Kleding heb ik eerder gezegd, maar dit liever niet, aangezien we toch nog rekening moeten houden met het gewicht.
Met het oog hierop mogen jullie natuurlijk ook nog geld overmaken! Dan breng ik het, persoonlijk, naar de leiding van NOVOC. Het is misschien leuk als jullie er dan een foto bij doen, zodat ze zien van wie het komt! Voor de mensen daar zijn wij immers bijzonder!

Dan denk ik dat ik nu toch wel klaar met schrijven ben. Vandeweek heb ik vast weer een berg inspiratie en dan horen jullie het allemaal weer van me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hellevoetsluis

Sanne

Samen met dance4life ga ik op projectreis naar een tot nu toe nog onbekende bestemming! In deze blog hou ik jullie allemaal op de hoogte!

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 12625

Voorgaande reizen:

10 April 2011 - 18 April 2011

Projectreis dance4life

Landen bezocht: