Way back - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Sanne Wit - WaarBenJij.nu Way back - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Sanne Wit - WaarBenJij.nu

Way back

Door: sannedance4life

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 April 2011 | Malawi, Lilongwe

Zaterdag 16 april, Mabuya Camp, Lilongwe.

Na lekker geslapen te hebben zijn we vertrokken naar Ministry of Hope Crisis Nursery. Weer een onderdeel van NOVOC, de kleinste kinderen van 0-5 worden hier opgevangen na een slechte start te hebben gehad, sommige baby'tjes zijn zelfs verkracht.. Onvoorstelbaar, maar helaas waar. Het is er heel erg gezellig en Amerikaans ingericht. Er lopen ongelooflijk veel vrijwilligers rond die lekker met de kinderen spelen, na een rondleiding te hebben gehad hebben ook wij een paar uurtjes met de kindjes gespeeld, iedereen smolt echt voor ze en iedereen had eigenlijk wel z'n eigen liefje. Mijne was Sophia, een heel mooi maar ook heel erg aanwezig meisje van een jaar of anderhalf. Het liefst zou ik haar morgen nog gaan ophalen, ze gaat vrijdag weer terug naar waar ze vandaan komt, ik hoop zo dat zij, maar ook alle andere kinderen, een prachtige toekomst mogen krijgen. Toen we hier waren kreeg ik weer even het gevoel van Jacyntha; love is for free.
Hierna zijn we naar lake Malawi gegaan, we kwamen een beetje op de verkeerde plek uit volgens mij, maar ik moet zeggen, het was heel erg fijn om het strand weer even te zien; feels like home.
We hebben een gezellige afscheidsavond gehad, en nu komt het einde toch in zicht. Over een half uurtje komt de taxi om naar het vliegveld te gaan; en dan, dan zijn we weer in het drukke, hectische Nederland.

• 17 April 2011 - 08:27

Sjaak:

Fijn dat je weer naar huis komt. Goede reis.

• 17 April 2011 - 11:13

Helen:

hallo daar, een lange reis voor de boeg, met veel indrukken te verwerken. Tot morgenochtend vroeg.
    kus!

• 17 April 2011 - 13:19

Hilde:

Goede reis Sanne. Welkom thuis in een hele andere wereld.
    XXX

• 17 April 2011 - 15:24

Hedi:

Hoi lieve Sanne

Weer onderweg naar huis met veel verhalen. Ben zeer benieuwd maar hoor ze allemaal volgende week zondag!!!

Goede reis!

Groetjes tante Hedi xx

• 17 April 2011 - 20:25

Sylvia:

Lieve Sanne,

Knap gedaan hoor mooie verhalen wat een belevenis!!!!
    Goede reis en ........ tot gauw

Dikke kus.