Feeling white - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Sanne Wit - WaarBenJij.nu Feeling white - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Sanne Wit - WaarBenJij.nu

Feeling white

Door: sannedance4life

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 April 2011 | Malawi, Lilongwe

Daar ben ik weer, vanuit het verre Malawi! De dag was weer erg bijzonder. Vanmorgen vroeg Kenia verlaten en opgegaan naar Malawi. Met een tussenstop in Zambia kwamen we uiteindelijk aan in Lilongwe.
Malawi is gelijk een heel ander land dan Kenia, het was aan alles te zien. Veel mooiere natuur, maar ook gelijk meer armoede. De wegen waren heel anders dan in Nairobi, in de berm waren mensen van alles aan het verkopen. Ik keek echt m'n ogen uit naar al deze nieuwe dingen weer, en weer kwam dezelfde routine in m'n hoofd op; kijken, denken, kijken, denken..

Aangekomen in Mubaya camp, wat een ongelooflijk leuk en gezellig camp. Ik heb hier gelijk het gevoel gehad dat ik welkom ben, iedereen is gezellig en zoek contact met elkaar. De werknemers zijn vriendelijk en hier werd toch wel een punt voor mij beestige dat Malawi inderdaad het warme hart van Afrika is.

In de middag zijn Barry, Eline, Annelieke, Eva, Maartje en ik naar de plaatselijke markt gegaan. Mijn verwachtingen waren anders dan deze bleken. Ik had nog wel een schreintje toerisme verwacht, maar aangekomen bleek al erg snel dat wij de enige blanken waren. We werden echt midden op de markt afgezet, we kwamen aanrijden alsof we de koninginnen waren. Het voelde erg ongemakkelijk, juist omdat je gewoon gelijk met deze mensen wilt zijn. Maar iedereen gaat aan de kant en kijkt naar binnen; Hey! White people arrived!
En natuurlijk zijn ze niet dom hier, ze weten dat wij geld hebben dusspelen daar flink op in. Vlak langs je komen en je dingen willen verkopen. Maar ook ons 'willen'.
Ook vandaagwaren er veel indrukken te verwerken, maar vandaag waren ze enigzins ongemakkelijk. Tijdens het filmen staat iedereen achter je, roepen dingen naar je waarvan je geen idee hbt wat het betekent, vragen om geld of simpelweg om jou.
We hadden flink wat beelden en besloten dus terug te gaan naar de Taxi. Deze was er alleen nog niet,
Dus wij moesten wachten, we smeren DEET op en mensen kijken je zo verbaasd aan. Ze vragen wat het is maar willen het uiteindelijk ook weer hebben.
Een leuk momentje was absoluut dat er een man naar ons kwam en om een van ons vroeg aan Barry. Waarop Barry meteen; no they are all mine, all five!
En gelijk waren de mannen weg, want hiervoor hebben ze respect.

Een ander deel van het team is vandaag naar NOVOC geweest, we hebben dus gehoord wt er morgen precies gaat gebeuren; we gaan naar een weeshuis in Namitete. Toen ik de dingen hoorde waar ze research naar hadden gedaan was ik verbaasd. Mensen denken de raarste maar ook schokkendste dingen over HIV en AIDS.

Voor de rest, ja er is zoveelte vertellen. Maar eerst moet ik dat zelf nog een plekje even zodat ik He goed kan verwerken in woorden.
Morgen op naar Namitete waar we 2 nachtengaan slapen, ik ben benieuwd!

  • 12 April 2011 - 19:53

    Hanneke:

    Hoi Sanne,

    Heb ik dan straks toch nog gelijk,
    kom je met een vriendje uit Malawi thuis!

    Tot snel xxx

  • 12 April 2011 - 20:25

    Helen:

    lieve sanne, zeg dat je niet te koop bent, en barry bedankt voor de redding! wat zal je morgen allemaal weer gaan beleven, het weeshuis zal best indruk maken, ik hoop dat je samen met jullie team een stukje plezier bij de kinderen kunnen brengen. dikke kus

  • 13 April 2011 - 08:47

    Rens De Dramajuf:

    nou sanne
    k wil wel in de kofferbak om je stiekem te zien in je harem. Wij hebben gisteren wat scenes geschrapt en een simpele slaapscene gemaakt, een wereld van verschil,hopelijk ben je er maandag gewoon bij als onze special guest from Africa.

    dikke kus van je dramajuf
    rens

  • 13 April 2011 - 15:35

    Oma De Wit:

    Hallo lieve Sanne,
    wat kun jij goede reisverslagen maken,ik leef helemaal met je mee.Knap hoor. Ik ben super trots op je.xxxxx Oma.

  • 13 April 2011 - 17:18

    Ramona:

    Hoi Sanne moontje hier! leuk te lezen dat je het naar je zin heb daar. Wat een indrukken doe je zo op he meis?! Geweldige ervaring voor je hoor. Nou geniet van alles, ookal zullen er ook minder leuke dingen zijn die je daar zal zien. Want dit is waarschijnlijk 'once in a lifetime'. Nou lieve groeten vanuit Hellevoetsluis, kus moontje

  • 13 April 2011 - 19:58

    Joke:

    hoi Sanne.
    Erg leuk om zo op de hoogte te blijven.Slaap lekker en lees morgen graag het vervolg van je reis.
    liefs en een dikke kus.

  • 13 April 2011 - 20:35

    BP & Fleur:

    Há Sanne, Mooie verhalen, goed om te horen dat het goed gaat en dat je mooie indrukken krijgt. Nog heel veel plezier.

    Groeten en een kus van Fleur.

  • 14 April 2011 - 08:58

    Derk-Jan & Judith:

    Meid, wat heb je leuk geschreven! Je moet columns gaan doen ofzo! Wat een belevenissen allemaal!!
    Hoop dat je nog veel mooie indrukken opdoet en kijken uit naar je volgende verslag!

    Dikke kus van Derk & Juud

  • 14 April 2011 - 10:46

    Rien:

    Je bent al aardig op weg om er een indrukwekkend boek over te schrijven. Enne...hou ze van je lijf he...die muggen enzo :-)

  • 14 April 2011 - 15:25

    Henny En Karin:

    Hoi Sanne,

    Super gaaf dat je deze reis naar Kenia en Malawi mag maken,wat zal jij een hoop indrukken opdoen en veel beleven.
    Het lijkt mij mooi om je te begeven in een land,waar voor jou alles nieuw is en waar je met de lokale bevolking in aanraking komt en om te ervaren dat, wat voor ons zo heel gewoon is,daar in Africa nog altijd veelal een probleem is,maar gelukkig zijn er een hoop projecten zoals deze,goed hoor.
    Oke Sanne,veel genieten van alles om je heen,de mensen,de omgeving etc.

    Veel liefs,Henny en Karin

  • 14 April 2011 - 16:40

    Jeanice - Dance4life:

    Hi Sanne,
    Wat ontzettend bijzonder wat jullie daar meemaken! Je schrijft het zo goed en mooi.. Heel veel succes met alle indrukken, snel weer posten!
    Liefs, Jeanice

  • 14 April 2011 - 17:46

    Jeannette:

    Hoi sanne, meid wat een ongelooflijke ervaring. ik zit gewoon met een brok in mijn keel je mooie verhalen te lezen. wat zijn wij hier dan rijk.
    veel liefs xx

  • 14 April 2011 - 17:57

    Ruby:

    heeei sanne,

    leuk om te zien wat je allemaal meemaakt, nu weet ik waarom ik die rondjes gelopen heb.

    xxxxxxjes ruby

  • 14 April 2011 - 18:00

    Sascha:

    hoi sanne
    ik snap het allemaal niet zo goed daar ben ik nog iets te jong voor maar ik vind het leuk om je de groetjes te doen.
    xxx sascha

  • 15 April 2011 - 06:12

    Hedi:

    Hoi Lieve Sanne,

    Wat maak jij een hoop mee zeg, mooie en minder mooie dingen, wat maken wij ons dan toch soms druk om onbelangrijke zaken. Ik hoop dat jullie met zijn allen ervoor kunnen zorgen dat - al is het maar een beetje- het voor de kinderen en dan vooral de meisjes , wat aangenamer,leuker wordt.

    Ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag hoor!!

    Doe voorzichtig met z'n allen, dikke zoen tante Hedi

  • 15 April 2011 - 14:15

    Daan:

    Hee San,

    Stoer om te lezen allemaal. Hoe was het in Namitete? Veel plezier nog!

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Sanne

Samen met dance4life ga ik op projectreis naar een tot nu toe nog onbekende bestemming! In deze blog hou ik jullie allemaal op de hoogte!

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 12616

Voorgaande reizen:

10 April 2011 - 18 April 2011

Projectreis dance4life

Landen bezocht: